2016. március 16., szerda

Közelebb önmagamhoz - ringatásban

Flow élmény ringatásban

Amikor először találkoztam a "lélekmasszázs" kifejezéssel, teljes értetlenséggel álltam. Semmilyen ismerettel nem rendelkeztem a technikával kapcsolatban, de valamiért azt éreztem, hogy egyáltalán nem vágyom arra, hogy bárki is "megmasszírozza" a lelkemet...
Akkor még nem gondoltam, hogy pár hónappal később már tanulóként állok majd a masszázságy mellett.

Fotó: SzMiki

Az első találkozás élménye: 

Mindez az életmódtáborban kezdődött, amikor  ismerkedtünk különböző mozgásformákkal, természetes gyógymódokkal, étrendekkel, masszázstechnikákkal. Az előadás címe „Holistic pulsing – lélekmasszázs” volt, és az előadó személyes tapasztalásra invitálta a vállalkozó kedvű hallgatóságot. A kíváncsiságom erősebb volt, mint az ellenállásom, jelentkeztem. Emlékszem, ahogyan ültünk a terem előtt várakozva. Engem valamiért egy orvosi rendelőre emlékeztetett, de a hangulata egészen más volt. A kezelő irányából végtelen nyugalom áradt. Olyasmi, mintha lenne egy bűvös átjáró, egy kibújó a világunkból azok számára, akik belépnek azon az ajtón. A szobában zajlott a "titokzatos" kezelés. Kíváncsisággal teli izgatottságot éreztem, amikor végre én is beléptem az ajtón és elfoglaltam helyem a masszázságyon.
Feri, későbbi mesterem megkért, hogy nyugodtan helyezkedjek el kényelmesen, mintha éppen aludni készülnék. Elmondta, hogy itt most nekem "babaként" mindent szabad és semmit sem tilos. Beszélt arról, hogy találkozhatok emlékképekkel, átélhetek érzéseket, ezek a testemből, sejtjeimből feltörő emlékek. Csak próbáljam elfogadni, ami érkezik, nincs más dolgom. Nehéz volt elképzelni, hogy mi is fog történni és hogyan hozhat ez majd bármit a számomra, de egyre kíváncsibb lettem.


Fotó: SzMiki
Aztán nagyon halk és lágy zene mellett elindult egy furcsa ringatás. Hamarosan úgy éreztem magam, mintha egy csónakban ringatóznék a meleg tavaszi napsütésben. Sodort magával az érzés. Engedtem, hogy eggyé válhassak a hangulattal, igazi flow élménybe kerültem. Aztán nem tudom hogyan, de babaként, egészen kicsi csecsemőként kezdtem érzékelni magam… Olyan volt, mintha valaki a mellkasára fektetett volna, sétálna velem és ringatna. A nagyim kezében érzékeltem magam, boldogságkönnyek indultak el az arcomon. Sajnos már régen nincs közöttünk és még mindig nagyon hiányzik. Gondtalanságot, biztonságot, elfogadottságot és végtelen hálát éreztem. Elárasztott a felém áramló szeretete. Hihetetlen élmény volt. Teljes biztonsággal érzékeltem magam egyszerre babaként és a masszázságyon fekve, felnőttként. Aztán lassan továbbúszott az érzés is és a belső kép is. Visszaérkeztem a „csónakba”, majd a szobába. A ringatás véget ért.

Elgondolkodtatott a történetemen. Abban a hitben nőttem fel, hogy a nagyim mindig távol élt tőlünk, 180 km-re, kb. 5-6 órányira és három vonat-átszállásra… Nem emlékeztem hasonló történetre a családi legendáriumból sem. Persze nem hagyott nyugodni a dolog és felhívtam az anyukámat. Elmeséltem mit tapasztaltam és megkérdeztem, hogy megtörténhetett-e ez, vagy inkább egy vágyott fantáziakép jelent meg. A legnagyobb természetességgel válaszolta, hogy „persze! Nagyon szeretett sétálgatni veled, sokszor ringatott, rázogatott közben…” Nem túl gyakori találkozásaink során többször is átéltem ezt az élményt. Már sok cikket és tanulmányt olvastam arról, hogy a sejtjeink „emlékeznek”, de ez volt az első eset, amikor ennyire intenzíven meg is tapasztaltam. Később persze ezt a tapasztalást újabb és újabb élmények követték. Sok-sok érzelmi blokk oldódott fel a ringatások hatására bennem. Voltak nagyon kellemes „belső utazások”és mély meditatív állapotok. De természetesen voltak fájdalmas emlékek is, amelyek a felszínre törtek, utat engedve a hozzá kapcsolódó érzelmek kivezetésének és a gyógyulásnak.

A Holistic Pulsing technikáról bővebben itt olvashatsz: http://www.sorshalo.hu


Fotó: SzMiki
Az első tapasztalásnak már nagyjából 6 éve, de még mindig újra és újra elvarázsol, hogy egy „egyszerű” ringatás mennyire hatékonyan képes oldani a testünkben tárolt stresszt, blokkokat. Azóta már kísértem várandós anyukákat, babát tervező leendő anyukákat, alvászavarral küzdőket és az öngyógyító folyamataikat relaxációval támogatni vágyókat. Minden kísérés egy igazi élmény számomra is. Ahogyan nincs két egyforma nap, ugyanúgy nincs két egyforma ringatás sem .

A kezelés során átélhető élmény leginkább egy mély meditatív állapotra hasonlít. A test és a lélek ellazul, flow élménybe kerülhetünk. Az elme csendes, a gondolatok lassan elhalkulnak. Ebben az állapotban működnek a legaktívabban a test öngyógyító folyamatai. A ringatás ősi biztonságélményt ébreszt fel bennünk, amelyben sejtszinten is gyógyulhatnak érzelmi blokkjaink. Sokoldalú, csodás módszert ismerhettem meg és gyakorolhatok általa.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése