2016. március 9., szerda

fűszeres dió

Hát igen... ma csapást mértem a diétámra! Igazi csemegének ígérkező receptre bukkantam a napokban és már alig vártam, hogy kipróbálhassam. Mint kiderült nem tartós élelmiszerről van szó. Szerencsés esetben egy pár darabnak sikerül megmenekülnie a sütőpapíron. Most is minden második mondat után kimegyek, hogy csemegézzek belőle... Édes, pikáns, fűszeres... Tökéletes! Pont, ahogy vártam!
Fotó: Benedina




Ezúttal igyekeztem az eredeti recept mentén haladni, bár a pekándióra készült receptben az alap összetevőt máris hazai dióra cseréltem. Nézegettem a pekándiót a bioboltban, de végül meggondoltam magam. A recept annyira fűszeresnek ígérkezett, hogy a lágy ízű pekán talán nem is lett volna érzékelhető.
Ahogy elkezdtem, a konyhában perceken belül a bécsi advent hangulatát érzékeltem. Ne kérdezzétek meg miért pont bécsi, magam sem tudom, lehetnénk a Vörösmarty téren is hangulatilag. De úgy tűnik ez valamikor összekapcsolódhatott bennem.

Fotó: Benedina
Recept:
4 pohár dió (kicsit kevesebb, mint fél kg)
2/3 pohár juharszirup
1 tk ásványvíz
1/2 tk fahéj (vagy ízlés szerint)
1/4 tk szerecsendió
pici gyömbér
pici cayene bors
csipet só

Nagyjából így aránylottak egymáshoz az összeöntött fűszerek, mint a fotón.

Szerintem sima cukorsziruppal is érdemes lehet kipróbálni, kicsit karamellizálva a cukrot. Tény, hogy ad hozzá a juharszirup kicsit kesernyés-füstösbe hajló íze, nekem éppen volt itthon egy régi üveggel, ezért ez került bele.


Fotó: Benedina
Elkészítés:
A sütőt melegítsük előre 180 fokosra és a diót terítsük szét egy tepsiben és pirítsuk 8-10 percig.
Közben a szirupot közepes lángon melegítsük kb. 5 percig, furcsán buborékol majd és idővel ez a fehér hab kezd kicsit kihúzódni az edény falához. Beletettem az 1 tk vizet, a fűszereket és a diót. Kb. 3-4 perc kevergetés alatt a fűszeres szirup nedvességtartalma elpárolog és egyre fényesebben vonja be a diószemeket. Amikor már a serpenyő alján alig lehet nedvességet érzékelni készen van. Sütőpapírra érdemes kiönteni és kicsit szétszedni az összeragadt szemeket. Nagyjából 15-20 percre van szüksége, hogy kihűljön, de tapasztalatom szerint hihetetlen gyorsasággal tűnik el, időt nem hagyva a hőleadásnak.
Ami marad belőle fémdobozban, vagy élelmiszer-fólia tasakban tárolhatjuk.
Fotó: Benedina
Azt hiszem ezt követni fogja egy pár egyéni fűszer-összeállítású variáció is. Nagyon megtetszett az egyszerűsége, pár kombináció máris kirajzolódni látszik bennem. De addig is megyek és megnézem lesz-e mit elcsomagolni este...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése