2016. február 10., szerda

Felhőkenyér - szénhidrát nélkül

Fotó: SzMiki
Amikor elindítottam ezt az oldalt sok gondolatom, tervem volt azzal kapcsolatban, hogy mit is szeretnék itt megmutatni. De egyáltalán nem gondoltam, hogy a kulináris élmények fogják nyitni a sort. Magam számára is meglepetés, hogy ennyire szeretek enni. Pedig igen! Nagyon szeretem az egyszerű és könnyen elkészíthető ételeket. Ma találkoztam ezzel a recepttel, amit nagy szeretettel osztok meg Veletek. Ehhez a "kenyér"-hez mindössze 4 alapanyagot használunk és gyakorlatilag végtelen számú variációban készíthetjük különböző fűszerekkel.



Fotó: SzMiki
Recept:
3 tojás
3 evőkanál krémsajt
1/4 teáskanál sütőpor

Amitől még izgalmasabb lehet:
méz
fokhagyma
rozmaring




Elkészítés:
A sütőt előmelegítettem 150 fokra miközben összeállítottam a tésztát. 
Fotó: SzMiki
A tojássárgáját keverd el a krémsajttal és a fűszerekkel. A fehérjébe keverd bele a sütőport és kemény habbá verd fel. Már csak össze kell vegyíteni a két masszát és el is készültél. Kb. 10-12 kis kenyérke készül belőle. A halmokat sütőpapírra érdemes tenni, hogy ne ragadjon le. A sütési idő 17-20 perc, amíg aranybarnák lesznek. 

Úgy tűnik hűtőszekrényben, lezárt dobozban elég jól eláll. Kb. a negyedik napon ettem meg az utolsó darabokat. 
Fotó: SzMiki
Eléggé összefolytak a tepsin a kis korongok, ezért a kész változatról még nem készültek fotók. A fokhagymás változatot készítettem el, egy kis gerezd fokhagymának kb. a felét reszeltem bele. Éppen, hogy érezni lehetett benne az ízét.

Vicces volt úgy elkészíteni a receptet, hogy közben a saját blogoldalamról néztem a receptet.


Nagyjából így néznek majd ki, amikor elkészülnek és már nem melegek:



Fotó: TheBigAppleMamma

Nagy köszönet érte: 
TheBigAppleMamma blogjának :).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése