2016. február 7., vasárnap

Narancsos túrófánk fahéjas porcukorral


Imádom a túrófánkot, de mostanában nem vágyom a bő olajban sült ételekre. Ma szembejött velem a klasszikus túrófánk receptje és arra gondoltam, hogy elkészítem sütőben kisütve, meglátjuk milyen lesz. Általában hagyom a fantáziám működni sütés-főzés közben, most is ezt tettem. Így került a receptbe pl. a narancshéj.
Fotó:SzMiki
Miközben sültek a fánkocskák, a férjem idegenkedve ismerkedett a sütőből kiáramló illatokkal. Én pedig izgatottan néztem a sütőablakon keresztül, hogy merre haladnak a kis jövevények. Finom vacsora, vagy melléfogás lesz belőle. A gyakori kísérletezés hátránya, hogy egy-egy tévedés után csalódottság következik. De igazából ez még sosem vette el a kísérletező kedvem, legfeljebb éhesek maradtunk. Itt is sarkalatos pontnak éreztem, hogy hogyan tudom majd a forró olajat pótolni a sütőben a fánkocskák növekedéséhez. De a kísérletezést szerencsére ma egyértelmű siker koronázta. Mire kihűltek volna már majdnem el is fogytak :).


Fotó: SzMiki
Recept:
3 tojás
3 csapott teáskanál cukor (kókuszvirág cukrot használtam)
150 gr. liszt
250 gr. túró (ha száraz pici joghurtot, vagy tejfölt teszek hozzá)
1 csapott teáskanál sütőpor
fél narancs héja

a tetejére:
fahéjas porcukor



Elkészítés:
A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A tojásokat habosra kevertem a cukorral és kis adagokban adtam hozzá az áttört túróhoz. Ebbe a masszába került a sütőporral elkevert liszt. Egy evőkanál segítségével szaggattam kis fánkokat és a sütőpapírral bélelt tepsibe, egymástól pár centi távolságra tettem. Nagyjából másfél tepsi készült belőle. Légkeverés mellett kb. 15 percig sütöttem, amíg aranybarnák lettek. Nem kell megijedni a narancshéj miatt izgalmas illatok keringenek majd a levegőben.

El tudom még képzelni egy olyan variációban is, hogy a túrót kis narancslével lazítom fel a joghurt helyett, ez talán még hangsúlyosabbá tenné benne a narancsos ízt. Lehet, hogy legközelebb kipróbálom.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése